pura vida

Peace Of Mind

Bättre människa

Publicerad 2015-04-07 01:39:11 i Allmänt,

Jag är verkligen mitt ultimata Charlotte här. Man blir så mycket mer medveten. 

Människor lägger verkligen ner tid och hjärta för att hålla igång livet på bästa möjliga sätt. 
Allt är så levande och verkligen i nuet. 

Klart man ska tänka på sin framtid och man måste ha något att sträva efter. 
Men folk vill verkligen inte prata om framtiden på det sättet jag är van vid. 
"Oh jag vill göra detta sen, jag vill göra det blablabla". Framtiden är verkligen inte lovad. 
Har du pengar så att du klarar dig idag och får mat. Bra då är du lycklig. 

Folk tar hand om varandra här. Dina grannar är din styrka. Kom på kaffe. Är du hungrig så står min dörr öppen! 

Och jag verkligen älskar att se hur folk knepar och knåpar ihop dom finaste smycken och allt annat du kan tänka dig. Inget massproducerat från fabrik. 
Hur all mat runt varje gathörn är gjort med kärlek och skratt. 
Hur man plockar kokosnötter från träden att använda till maten du ska äta senare. 

För att inte tala om alla rytmer. 
Live musik som spelas med sådan passion och folk som dansar med sådan livsglädje. 

Jag förstår verkligen hur costa rica kan vara en av världens lyckligaste länder. Och nej det är inte av all majarökandet som mamma tror haha. 
Utan för att folk vet hur det är att uppskatta livet. 

Jag vill verkligen gråta av glädje. 
Tack till mig själv som är äventyrslysten som aldrig blir mätt av glädjen att se människor leva livet. 
Aldrig ska jag sluta vara nyfiken på livet och kan jag så ska jag utforska alla ytor på vår jord och alltid lämna ett leende hos folk som jag träffar! 

Och denna låten är pura vida
Fantan mojah - stronger

http://youtu.be/f_t2uOIEZZw

Kommentarer

Postat av: Pappa

Publicerad 2015-04-07 09:09:23

Bra skrivet

Postat av: Pappa

Publicerad 2015-04-07 09:09:24

Bra skrivet

Postat av: Locacha

Publicerad 2015-04-10 08:39:42

Exakt, EXAKT det som är sann LYCKA. May we find it and forever cherish it. <3

Postat av: Carina

Publicerad 2015-04-12 21:33:58

Vackert skrivet Charlotte. Du är fin. Inifrån och ut <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela