pura vida

Peace Of Mind

Ayahuasca

Publicerad 2015-03-08 16:33:43 i Allmänt,

Bli inte rädda nu men jag och Julia testade ayahuasca. Ni får googla det fall ni inte hört om det tidigare. 

Det är en dryck som använts av inka folket sedan urminnestider och används idag för att bota både det ena och det andra. 

Jag är ganska öppen i mitt sinne och är en liten flummare MEN jag har alltid haft noll tolerans när det kommer till droger. Det närmsta jag någonsin kommit "droger" är alkohol och cigaretter på din höjd. 

Ceremonin hölls av ägaren av stället vi var på samt två shamans och en annan kvinna. Man sitter i en cirkel och alla har en madrass att sitta på samt varsin hink. Shamans ber över drycken vi ska dricka. Shamans sjöng? väldigt fint under hela ceremonin och gjorde även en healing på en. Till mig sa dom att mitt hjärta och sinne inte är synkade. 
Ja, det kan väl stämma? Man vill så mycket här i livet. Men kanske inte tar tag i det?

Jag var ganska orolig för att vara ärlig. Så jag bad om att endast få dricka lite. 
Det smakade beskt och tobak. 

Och för att vara helt ärlig så hände absolut ingenting. Jag fick inga psykedeliska syner och fann svaret om vad livet har för mening. Allt som hände var att jag kräkte och blev jättetrött. 

Så ja. Det räckte för mig. Det var första och kanske sista gången jag någonsin testar ayahuasca igen. 

Dock sa dom att det kan ta några gånger innan man får full effekt. 
Man att må illa och kräkas var helt enkelt nog för mig haha. 
Kräkningen var bra också iofs. Det rensade min kropp. 

Så ja! Det är nästan ett måste att testa ayahuasca i Peru. Men man måste verkligen vara försiktig. Det är många många många som luras och är oseriösa. Stället vi var på hette amaru spirit och är superkänt tydligen. 
Folk världen över vallfärdar dit för att bota sina sjukdomar med hjälp av naturen. 

Vi träffade på många jänkare som kommit för att bota cancer och olika beroenden. Jag skulle vilja tro att allt detta hjälper. Att man med hjälp av ren natur kan botas. 
Vilken bättre värld vi skulle leva i då. 
Inga massföretag som vill folk att tro att dom är sjukare än vad dom är. Att dom behöver mediciner som egentligen inte alls behövs. Utan att man helt enkelt kan hitta sina egna botemedel från naturen. 




Kommentarer

Postat av: Locacha 1

Publicerad 2015-03-11 13:31:04

Saknar dig väsenbarn!!! <3

Postat av: Carina

Publicerad 2015-03-11 23:12:24

I den bästa av världar <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela