pura vida

Peace Of Mind

Stabilt

Publicerad 2015-03-18 01:32:26 i Allmänt,

Händer inte mycket förutom skola varvat med strand. 

Har fått komma upp en nivå på spanskan nu. Min lärare Elmer tycker jag pratar väldigt bra. Svårt bara med all grammatik. I spanskan finns det typ 300 "undantag" och 33 sätt att böja ett ord. 

Kommer inte ens ihåg hur jag lärde mig svenska. 

Men ja. Skulle någon glömma mig i ett spanskt talande land där ingen kotte kan engelska (som Peru por ejemplo) så klarar jag mig! 

Tror faktiskt att det blir en liten avstickare till Nicaragua nästa vecka för några dagar iaf :-) och möjligtvis bocas del toro i Panama. 

Tänka sig att i söndags var det exakt 4 veckor kvar till hemfärd. Ångest över livet. Jag vill alltid leva såhär. 
Sandiga fötter, salt i håret, svidande sol i ögonen, plocka kokosnötter direkt från träden. 

En bild från min joggingtur kl 7 imorse 



Kommentarer

Postat av: Pappsingen

Publicerad 2015-03-18 18:02:50

Jobbar på med skypen, hör av mig

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela