pura vida

Peace Of Mind

Vandringen dag 2

Publicerad 2015-03-04 16:45:34 i Allmänt,

Som lovat kommer ett utlägg om vandringen dag 2. 

Detta skulle vara den tuffaste dagen av vår vandring. 
Vi vaknade kl 5 och blev serverade coca te i tältet. Vi fick en mäktig frulle och både jag och Julia var ganska nervösa inför vad som skulle komma. 
Jag vet sedan tidigare att min kondis inte är av bästa slag så jag var ganska orolig. 

Vi började vandra och vi ville redan dö efter 20 min. Och då var vi långt ifrån den jobbiga biten. 

För mig handlade allt om att ha rätt inställning. Att komma in i ett flow. Andningen var så himla viktig. Att andas i takt hela tiden. Minsta lilla man kom ur balans så blev det skitjobbigt.  

Jag satte på musik och bara gick babysteps och fokuserade på andningen. Då gick allt superbra. 
Jag överdriver inte när jag säger att vi besteg ett jävla berg hahaha. 
Väl uppe på högsta toppen hade vi fått ett uppdrag dagen tidigare att hitta varsin sten som vi skulle "offra" upp på berget. 
Vi fick 3 st coca blad som vi blåste på och sade dom tre högsta bergens namn sedan gjorde vi en önsninkg och la dom 3 coca bladen under våra stenar (allra sista bilden) 

Resten av vägen var bara downhill vilket jag tyckte var jobbigare för fötterna. 
För det pushade fram i skon hela tiden och det gjorde ganska ont. 

Vi kom fram till vår campingplats och där drack vi öl med vårt crew. Spelade musik, dansade och bara firade att vi hade klarat den jobbigaste dagen. 

Mot kvällen blev jag ich Julia uttråkade så vi pranka guiden igen. Lura ut honom att vi hade insekter i vårt tält. 
Så vi låste ut honom från hans rum haha
Slutade dock upp med att han hamna i vårt tält och berättade spökhistorier som vanligt! 












Kommentarer

Postat av: Carina

Publicerad 2015-03-05 12:22:20

Aaahh..vilka bilder! Skulle du göra det igen? Häftigt med snön. Det såg inte vi till någon. Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela